22:34 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

افزایش نرخ ارز

آسیب های جدی قیمت گذاری دستوری بر صنعت خودرو کشور
صنعت خودرو کشور با چالش بزرگی با عنوان قیمت گذاری دستوری مواجه شده و این امر آسیب های جدی به آن وارد کرده که نیاز به تفکر و خرد جمعی دارد تا ضمن جمع بندی نظر متخصصان و مدیران این صنعت، راهکاری اساسی برای برون رفت از مشکلات ارائه و اجرا شود.
جایگاه صنعت سیمان در ایران و جهان
در فضای اقتصادی حاکم بر جهان امروز، مصرف سیمان به عنوان یکی از اصلی ترین نهاده های تولید در فعالیت های عمرانی و ساختمانی و از مهم ترین شاخصهای ارزیابی توسعه اقتصادی کشورها به شمار می آید و این صنعت، نقشی بی بدیلی در گسترش زیرساخت های اساسی یک کشور ایفا کرده و فارغ از فراز و نشیب های اقتصادی در سطح جهان، به مسیر رو به رشد خود ادامه می دهد.
«رییس دولت سیزدهم» به بازار کد مثبت داد
آقای رییسی همواره از بازارسرمایه حمایت کرده است. ایشان تنها نامزد ریاست جمهوری بود که از بورس تهران بازدید داشت و این موضوع حاکی از توجه رییس جمهور آینده به بازار سرمایه است.
گپ ۱۲۰دلاری نرخ قیر ایران با ارزان‌فروشی!
عضو هیات رئیسه انجمن تولیدکنندگان قیر گفت: صادرات قیر از طریق رینگ بورس به ۴۲ کشور جهان انجام می‌شود. سال گذشته شرکت نفت جی، حدود ۹۰۰ هزار تن قیر صادر کرده و شرکت نفت پاسارگاد در ۱۱ ماهه ۹۹، حدود ۷۵۰ هزار تن قیر صادر کرده است.
افزایش قیمت دلار دلیل اصلی رشد شاخص!
نماد برتر - کارشناس بازار سرمایه گفت: افزایش نرخ ارز طی روز‌های اخیر از نظر روانی شاخص را تحت تاثیر قرار داد و موجب رشد شد.
واردات کاغذ روزنامه کاهش یافت!
نماد برتر - در ابتدای سال جاری واردات کاغذ در دو بخش «خمیر کاغذ» و «چاپ و تحریر» افزایش یافته اما کاغذ روزنامه با کاهش مواجه بوده است.
کارتخوان‌های «سپ» سودساز شد
نماد برتر - عمده درآمد‌های اسفندماه شرکت مربوط به درآمد‌های ناشی از فروش پین و اعتبار فروخته شده بوده که از حاشیه سود پایینی برای شرکت‌های پرداخت برخوردار است.
تبعات مصوبه جنجالی افزایش نرخ ارز در حقوق ورودی
نماد برتر- معاون فنی گمرک ایران ضمن اعلام موانع و عوامل ایستایی در ترخیص اقلام مرتبط با تولید از گمرک بر افزایش هزینه واردات این کالاها تاکید کرد و گفت که در نتیجه مصوبه قانون بودجه مبنی بر تغییر مبنای محاسباتی نرخ ارز در حقوق ورودی ، افزایش قابل توجه هزینه واردات مواد اولیه تولید اتفاق می افتد که رسیدگی به این موضوع ضروری است.
گرانی کم بود، محدودیت واردات هم اضافه شد!
نماد برتر- عضو هیئت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک از اضافه شدن سه مشکل جدید در زمینه تامین مواد اولیه تولید پوشاک خبر داده که از جمله آن محدودیت واردات مواد اولیه‌ای است که تولید داخل آن به اندازه نیاز نیست.
1400 برای زغالی سنگی ها فرصت است!
نماد برتر - زغال سنگ ایران حتی پتانسیل افزایش قیمتی تا ۴۰ درصد بالاتر از قیمت های فعلی را هم دارد.
۱۵ زیرمجموعه شستا در صف عرضه اولیه / علت پرداخت طلب ویلموتس
نماد برتر- مدیرعامل شستا ضمن اشاره به اقدامات مدیریت دو ساله ، درباره حضور ۱۵ زیرمجموعه در صف عرضه اولیه و علت پرداخت طلب ویلموتس از فدراسیون فوتبال توضیحاتی داد .
توجیه همتی از اثر دو عامل موثر در نرخ تورم / افزایش دو برابری صادرات نفت
نماد برتر- رئیس کل بانک مرکزی، تورم فعلی را ناشی از محدودیت عرضه ارز و انباشت نقدینگی دانست و گفت: صادرات نفت نسبت به 5 ماه گذشته بیش از دو برابر شده است .
توضیح "های وب" درباره نحوه محاسبه و تعدیل قرارداد تامین تجهیزات مرکز داده
نماد برتر- داده گستر عصر نوین درباره نحوه محاسبه و تعدیل قرارداد خرید و تامین تجهیزات مرکز داده، دست به شفاف سازی زد.
تقویت پول ملی هدف‌گذاری لایحه بودجه است/ تغییر شاکله بودجه پذیرفتنی نیست
نماد برتر- در جلسه امروز ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، رئیس سازمان برنامه و بودجه گزارش کارشناسی از تغییرات انجام شده در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ و آثار افزایش ارقام بودجه بر معیشت مردم و آثار تورمی آن بر کالاهای ضروری ارائه کرد.
اثر تخریبی دخالت‌ها بر بازارسرمایه / تامین مالی بخش خصوصی در بازارسرمایه گامی در جهت رونق اقتصادی
نماد برتر- امیر سیدی یکی از ریسک‌های موجود در بازارسرمایه را دخالت‌های برخی نهادها و داشتن نگاه امنیتی به بازار سرمایه دانست و افزود: هرچقدر فعالان برای داشتن عملکرد مطلوب، آزادی بیشتری داشته باشند با رشد و تعالی در بازار رو به رو خواهیم بود؛ اگر بخش خصوصی نیز بتواند برای تولید خود از بازارسرمایه تامین مالی انجام دهد، کمک شایانی به بهبود اقتصادی می‌شود.